In het atelier vinden reparaties en restauraties van vrijwel alle akoestische snaarinstrumenten plaats.
Dus naast onze nieuwbouwinstrumenten gitaren, violen, altviolenmandolines en Ierse bouzouki’s en banjo’s kunt u een breed scala aan snaar- en strijkinstrumenten door ons laten repareren en/of restaureren.
In feite alle instrumenten waaraan snaren zitten, dus ook voor de viool, de cello, de contrabas, de gitaar, de Griekse bouzouki, de ukelele, alle soorten banjo’s en … kunt u bij ons terecht!

Na een telefonische afspraak kunt u vrijblijvend met uw instrument langskomen.
In onderling overleg bespreken we wat de eventueel te verrichtte werkzaamheden zijn.
Tevens kunt u vooraf de prijsopgave krijgen.
Soms doen zich tijdens de werkzaamheden onvoorziene omstandigheden voor. In dergelijke gevallen zal er eerst telefonisch overleg plaatsvinden.

De meest uiteenlopende reparaties worden door ons gedaan. Enkele voorbeelden:

Reparatie van gecrashte viool


Herstellen van cello’s


Reparatie van één van de vele contrabassen


Reparatie Stromberg gitaar


Reparatie van een jazzgitaar

Dutch Archtop Guitar Museum

Een paar jaar geleden kwam Ruurd Feitsma bij me op bezoek met een handvol – nou ja het was meer dan dat – gitaaronderdelen. Hij vertelde dat deze berg onderdelen een gitaar moesten gaan vormen.
Ruurd is de grondlegger van het ‘Dutch Archtop Guitar Museum’; een mooie boerderij aan de rand van Dalfsen. Hij wilde graag deze gitaar aan zijn collectie van meer dan 30 voornamelijk Epiphones toevoegen. Benieuwd naar deze collectie ben ik vervolgens naar dit museum toe gereden en ik wist niet wat ik zag: op de bovenverdieping van dit kleine landgoed staan de vele Jazz-gitaren in de rijen en zelfs zijn naam is in Amerika misschien een beetje bekend geworden.
Ruurd, je hebt een zeer fraaie collectie Epiphones tot je beschikking!
De website van deze collectie is: dutcharchtopguitarmuseum.nl

Hans de Louter:

Restauratie van een ‘Hans van der Bij’ banjo

Deze tenorbanjo komt van de Nederlandse bouwer Hans van der Bij  († circa 2004). Onze voorkeuren voor hout of metaal verschillen: Hans van der Bij was kundig op het gebied van de ‘metalen’, terwijl bij mij het houtwerk duidelijk zijn invoering heeft verkregen. 
Zo is dat trouwens bij onze banjo’s ook: de instrumenten van zijn hand hebben meestal een metalen klankkast, terwijl de mijne een houten ketel bezitten en het grappige is dat deze instrumenten ook een duidelijk verschil in klankkleur te horen geven. De ‘Hans van der Bij’ banjo’s vinden met name in de dixieland wereld aftrek en de ‘Hans de Louter’ banjo’s doen het goed in onder andere de Ierse muziek.

Scroll naar boven